8 Aralık 2009 Salı

Hüküm - Et


Başka hayatlara müdahalede Türk erkeklerinin keza bazı Türk kızlarının da üzerine tanımıyorum. Özellikle sevgililer arasında en sık karşılaşılan tartışmalara konu olan bir sorundur. Hayatınızdaki insana ne kadar müdahale ederseniz o kadar mutsuz edersiniz.
Sevgilinizin zevklerine, onun yaparken hoşlandıklarına, arkadaşlarına, kıyafetlerine karışırken karşınızdakini de düşünün. Zaten şuna inanıyorum ki, bu tip ilişkiler çok uzun sürmüyor.
Yaşayanlar yok mu? Elbette ki var.
Yıllarca karşıdaki insanın istekleri doğrultusunda hayatını idame ettirmiş insanlar ilişkilerinin sonunda mutsuz olarak ayrılığın adımını atmışlardır.
İnsanoğlu hayatındaki zevklerini bir noktaya kadar kısıtlayabiliyor. Kimisi sevgilisi istemiyor diye kılık kıyafetini değiştiriyor, kimisi arkadaşlarından vazgeçiyor. Ama mutsuz oluyor.
Hayatınızdaki insan eğer aklıselim birisi ise zaten sizin isteklerde bulunmanıza gerek kalmayacaktır.
Çok aşırı kıskanç değilseniz, sevgilinizde eğer gerçekten size değer verip sizi seviyor ise üzerine düşeni yapıp kılık kıyafetine kendi isteği doğrultuda kısıtlamalar getirecektir.
Yada sevgilinizin bir arkadaşı varsa ve siz ondan hoşlanmıyorsanız bunu sevgilinize “o arkadaşınla bir daha görüşmeyeceksin” demek yerine “Bu insandan hoşlanmıyorum sınırlı görüşürsen sevinirim” demek daha mantıklı değil midir?
Yine söylediğim gibi karşınızdaki aklıselim, size değer veren, sizi seven birisi ise uyarınızı dikkate alıp o arkadaşına biraz daha mesafeli olacaktır.
Ama kendimden yola çıkarak bu konu ile ilgili bir fikrimi söylemeden geçemeyeceğim. Bazılarının hayatlarında önemli insanlar vardır. Benim hayatımda eğer yıllara dayanan arkadaşlıklarım var ise bunları artık bitirmek istemiyorum. Yıllar önce yaptığım hatayı aynı şekilde tekrar edip mutsuz olmak istemiyorum. Çünkü bir gün geliyor ve bakıyorum etrafımda kimse kalmamış oluyor. Bunu yaşayan ben başka hayatlara hüküm-etmeden hayatıma hüküm-ettirdim.
Derseniz ki sen aklıselim değil miydin, sen o kişiye değer vermiyor muydun? Hayatına hükmettirdin. Aklıselimdim ona değerde veriyordum. Ama o “fazla kıskançtı” ve ben onu çok “sevmiştim”…!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder