19 Şubat 2010 Cuma

Kabus Perdesinde Son Sahne

Evet son sahneyi çekiyoruz arkadaşlar..
Oyuncular sıraya girsin. Hata istemiyorum.
Bakın arkadaşlar bu son perde ve çok önemli.
Bir çoğunuzun geleceğini, hatta neredeyse bütün hayatını değiştirecek bir perde. Bu perde ile kapatacağız son sahneyi.. Onun için herkes son derece dikkatli olsun.
Gerçekten bir film sahnesini yazacam sandınız dimi?
Ee hayat zaten bir film, biz oyuncu, ömürden giden her yıl bir sahne değil mi..?
Şimdi okul hayatının her sahnesini başarıyla geçtiniz. Ama son sahnedeki perde biraz zor açılıyor. Herkesin başının belası Kamu Personeli Seçme Sınavı(KPSS) oldukça zorluyor.
Hadi çalıştın çabaladın, kazandın sınavı diyelim. Yerleştirmelere sıra geldi.
Tercihlerini yapıyorsun. Peki ya yerleştirilme ihtimalin yüzde kaç..?
Ben cevabı veremiyorum.
Kaldı ki birçok kurumda hala emekli memurların çalışmalarını saymıyorum bile.
Geçen gün yerleştirme sonuçlarında bölümlerin memur alımlarının kadrolarına baktım. Sadece birkaç örnek vermek istiyorum.
Arkeolog – 15
Bilgisayar İşletmeni – 188
Çocuk Gelişimi – 20
Denetleme Memuru – 10
Ekonomist – 1
Fizyoterapist – 36
Memuru – 4
Harita Teknikeri – 2
İMAM HATİP - 2186
İLAHİYAT – 1850 ( Bu rakam sallama )
Öğretmen – 15
Sağlık Memuru – 5
Teknisyen – 88
Veznedar – 6
Memur kadroları böylece açıklanmıştı. Yalnız benim dikkatimi çeken iki bölümün alımlarının binli dereceleri bulmasıydı. İlahiyat alımları rakamını salladım ama yaklaşık bu civarda bir rakamdı.
Bunca memur çalışmış çabalamış. Sen kalk teknolojinin atardamarı bilgisayar kadrosuna 188 memur alımı yap. Ama İmam Hatip memur alımına 2186 memur alımı yap.
Tamam mutlaka ki Türkiye’nin buna ihtiyacı var. Ama bunu neden bu kadar açık ara rakamlarla gerçekleştiriyorsunuz.
Ne dersiniz başımızı başımızdakiler mi yakıyor..?
Kendi başımızı kendimiz mi yaktık..?
Kabus Perdesinin Son Sahnesi’nde herkese başarılar diliyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder