10 Haziran 2009 Çarşamba

İç Sesim..!!

Ben neden hep haklı çıkıyorum” diye sordum. Dalga mı geçiyorsun kızım sen neden haklı çıkasın ki. Haklı çıktığında yenilirsin o senin bitişindir zaten dedi. Eğer her zaman “haklısın aşkım” “haklısın dostum” “haklısın arkadaşım” gibi cümleler duyuyorsun.. Bu sözleri kullanan kişiler hala hayatındalar. Ve sen hayatın boyunca hep haklı çıkmak zorunda kalacaksın.
Sorduğum kısacık bir soruya uzunca kurduğu cümleleri devam etti.

“Kimse senin doğruculuğunun ya da gerçekçiliğinin çetelesini tutup “ya bu kız kaç kez söyledi yine haklıymış” demiyor. Zira dese bile hayatında olmaya devam ediyor ve buna sen izin veriyorsun. Herkes ikinci bir şans hak edebilir. Evet, belki üçüncüyü de hak edebilir. Ama sen neyi hak ediyorsun farkında mısın_?

Sadece “haklısın”

Hayatının bazı dönemlerinde kişilere çok defa haklar sundun giden gitti sen bırakmadın her dönüşte bir umut bekledin. Bırak ikinciyi üçüncüyü defalarca şans verdin. Peki, ne oldu? Hiçbir şey kendini üzüp kendini yıpratmaktan başka hiçbir şey olmadı.

İnsanlara bazı şeyleri yakıştıramadın dönüp “hayır olmaz o bana yapmaz” dedin. Dostum dedin canım dedin dostuna aşkına da defalarca şans verdin. Sonrasında gördüklerin ve görmediklerin tokat gibi çarptı yüzüne defalarca. Peki, ne oldu? Hiçbir şey yine kendini üzüp kendini yıpratmaktan başka hiçbir şey olmadı.

Aşklarında, dostlarında, arkadaşlarında sana hep “haklısın” deyip durdu. Evet, haklısın gerçekten ama neden hep sen haklı çıkıyorsun ki bence sen hiç haklı çıkmamalısın çünkü gerçekten sana yapılanları hak ediyorsun. Fazla iyi niyetin ve olumlu düşüncelerin seni kurban olmaya mecbur bırakıyor. Biraz kötü olsana bir de öyle dene bakalım nasıl olacak”

Sadece tek bir soru sordum ama iç sesimle konuşmayalı baya olduğu için o da bana içindekileri söyledi. Hem o hem ben rahatladık.

Teşekkürler iç sesim…!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder